КПП, полезная информация (ТРАФИК)
Добавлено: 09 янв 2010, 02:38
Извините що на Болгарски, но надеюс понимаете.
И така, да обърнем малко внимание на скоростните кутии, монтирани на Фолксваген Т3



Те се делят на три групи:
4-степенна (бензин, дизел)
5-Степенна (бензин, турбодизел)
Syncro 4+G (G-бавна)
Ск.кутия е съставена от три основни части:
1.Clutch housing Камбана - чрез нея се закрепя ск.кутия към двигателя.Захваната е към ск. кутия чрез 10 болта.
Камбаните биват три вида, според двигателя.
За боксер (въздушен, воден):

За дизелов:

За 5-цилиндров на Фолксваген-Ауди (Африканско изпълнение само):


2.Зад камбаната се намира корпуса на ск.кутия, която изпълнява и ролята на диференциал.Първичната ос "опашката" е различна за бензиновите и дизеловите двигатели, а предавателните числа са следните:

http://www.vwclub.bg/~pach/VW%20T3%20Sy ... triebe.pdf
Какво се случва ако монтираме по-мощен двигател ?
Основния дизайн и устройство на ск. кутия на Т3 произхожда от първите модели на Фолксваген Костенурка и съответно носи със себе си своите недостатъци (принципно е морално остаряла).Най-мощния двигател монтиран на Т3 е 2,1 литра WBX (боксер водно охлаждане) 82 kW/112 к.с. с код DJ и максимален въртящ момент от 176 Нм.Всяко по-нататъшно увеличаване на макс. въртящ момент води до опасност от бързо износване на ск.кутия или нейното счупване.
Ето и елементите, които подложени на голямо претоварване първи дефектират:
- Двата големи конусни лагера на диференциала.
- Опорните лагери на вала между 4 и 5 ск. се натоварват много от големия въртящ момент на TDI двигателя, който е от порядъка на 280 Нм.
- Иглените лагери на валовете са подложени на прегряване от бързооборотните бензинови мотори (Subaru Boxer).
Според производителя на лагери SKF, иглените лагери с пластмасов "кафез" са устойчиви до 100*C, за кратко може и до 120*C.Ето и практическа информация, измерена на ск. кутия с предавателно число на диференциала 32:7
- 30 мин. шофиране при обороти на двигателя 5000 об/мин. - температура на маслото 125*C
- 30 мин. при 4500 об/мин. - температура на маслото 110*C
- 30 мин. при 4000 об/мин. - температура на маслото 100*C
В момента VW T3 се произвежда в ЮАР и е оборудван с 5-цилиндров двигател от VW/Audi 136к.с. и макс. въртящ момент от 200 Нм.При първоначалните тестове с този двигател, ск.кутии са дефектирали и това е наложило няколко малки изменения.Основната промяна е монтирането на две отражателни пластини, които насочват пръските на маслото точно върху натоварените лагери, като по този начин ги смазват и охлаждат по-добре.
Тези пластини могат да се монтират на всяка кутия, като допълнителна доработка за подобряване на работата и.Другата промяна са изглените лагери.Стандартно монтираните са с пластмасов "кафез", която не издържа на високите температури и поради тази причина в африканските модели, "кафеза" на тези лагери е заменен с метален.






Особенности на TDI и бензиновите двигателите:
Четири-цилиндровите TDI двигатели, силно натоварват скоростната кутия със силни вибраций и голям въртящ момент (AFN двигателя е с 235 Нм. при 1900 об/мин.).За намаляване на вредните претоварвания се препоръчва демпферен маховик.



При мощните и бързооборотни бензинови двигатели (повече от 6500 об/мин) проблемите са от друго естество.Високите обороти натоварват температурно ск. кутия.Това се случва при продължително пътуване на макс.скорост и има опасност от разтапяне на "кафеза" на иглените лагери.За съжаление лагери в този размер с метален "кафез" се произвеждат по поръчка специално за африканските модели и не се срещат свободно на пазара.Поради тази причина се препоръчва монтирането на външен охладител на маслото в ск.кутия с ел.помпа.










Използват се части от спирачна система, "дюзите" се монтират и насочват към най-натоварените детайли.Охладеното масло се впръсква под налягане и подобрява охлаждането и смазването на натоварените лагери.
Адаптиране на ск. кутия към новите двигатели:
Предавателните числа на буса са съобразени с модификацията и двигателя.Например тежкотоварните бусове са с голямо предавателно число, заради голямата маса и маломощния двигател.При пътническите версии, оборудвани с безинов 2.1 боксер или 1.6 ТД предавателното число е малко.Точно техните ск.кутии са най-подходящи за новите двигатели.Най-добара комбинация монтирана в ск. кутия на бус Т3 2WD е 32:7 (зъби на корона и пиньон) и 5-та скорост 40:49, за съжаление е много рядко изпълнение.Друга подходяща за двигател TDI 90 к.с. комбинация е 39:50 (0.78), като се препоръчва използването на макс. високи гуми за макс. скорост.
Фирми изработват и продават зъбчатки за 5-та скорост с повишена якост и предавателно съотношение 0.66, те се препоръчват при монтиране на по-мощния 110 к.с. TDI.
Ето и таблица с най-подходящите кутии при смяна на двигател.Колкото е по-зелена, толкова предавателните числа оползотворяват по-добре капацитета на двигателя.
http://www.vwclub.bg/~pach/VW%20T3%20Sy ... 0kutii.xls
На тази снимка е указано, къде се намира номера на кутията:

И така, да обърнем малко внимание на скоростните кутии, монтирани на Фолксваген Т3



Те се делят на три групи:
4-степенна (бензин, дизел)
5-Степенна (бензин, турбодизел)
Syncro 4+G (G-бавна)
Ск.кутия е съставена от три основни части:
1.Clutch housing Камбана - чрез нея се закрепя ск.кутия към двигателя.Захваната е към ск. кутия чрез 10 болта.
Камбаните биват три вида, според двигателя.
За боксер (въздушен, воден):

За дизелов:

За 5-цилиндров на Фолксваген-Ауди (Африканско изпълнение само):
2.Зад камбаната се намира корпуса на ск.кутия, която изпълнява и ролята на диференциал.Първичната ос "опашката" е различна за бензиновите и дизеловите двигатели, а предавателните числа са следните:
http://www.vwclub.bg/~pach/VW%20T3%20Sy ... triebe.pdf
Какво се случва ако монтираме по-мощен двигател ?
Основния дизайн и устройство на ск. кутия на Т3 произхожда от първите модели на Фолксваген Костенурка и съответно носи със себе си своите недостатъци (принципно е морално остаряла).Най-мощния двигател монтиран на Т3 е 2,1 литра WBX (боксер водно охлаждане) 82 kW/112 к.с. с код DJ и максимален въртящ момент от 176 Нм.Всяко по-нататъшно увеличаване на макс. въртящ момент води до опасност от бързо износване на ск.кутия или нейното счупване.
Ето и елементите, които подложени на голямо претоварване първи дефектират:
- Двата големи конусни лагера на диференциала.
- Опорните лагери на вала между 4 и 5 ск. се натоварват много от големия въртящ момент на TDI двигателя, който е от порядъка на 280 Нм.
- Иглените лагери на валовете са подложени на прегряване от бързооборотните бензинови мотори (Subaru Boxer).
Според производителя на лагери SKF, иглените лагери с пластмасов "кафез" са устойчиви до 100*C, за кратко може и до 120*C.Ето и практическа информация, измерена на ск. кутия с предавателно число на диференциала 32:7
- 30 мин. шофиране при обороти на двигателя 5000 об/мин. - температура на маслото 125*C
- 30 мин. при 4500 об/мин. - температура на маслото 110*C
- 30 мин. при 4000 об/мин. - температура на маслото 100*C
В момента VW T3 се произвежда в ЮАР и е оборудван с 5-цилиндров двигател от VW/Audi 136к.с. и макс. въртящ момент от 200 Нм.При първоначалните тестове с този двигател, ск.кутии са дефектирали и това е наложило няколко малки изменения.Основната промяна е монтирането на две отражателни пластини, които насочват пръските на маслото точно върху натоварените лагери, като по този начин ги смазват и охлаждат по-добре.
Тези пластини могат да се монтират на всяка кутия, като допълнителна доработка за подобряване на работата и.Другата промяна са изглените лагери.Стандартно монтираните са с пластмасов "кафез", която не издържа на високите температури и поради тази причина в африканските модели, "кафеза" на тези лагери е заменен с метален.





Особенности на TDI и бензиновите двигателите:
Четири-цилиндровите TDI двигатели, силно натоварват скоростната кутия със силни вибраций и голям въртящ момент (AFN двигателя е с 235 Нм. при 1900 об/мин.).За намаляване на вредните претоварвания се препоръчва демпферен маховик.



При мощните и бързооборотни бензинови двигатели (повече от 6500 об/мин) проблемите са от друго естество.Високите обороти натоварват температурно ск. кутия.Това се случва при продължително пътуване на макс.скорост и има опасност от разтапяне на "кафеза" на иглените лагери.За съжаление лагери в този размер с метален "кафез" се произвеждат по поръчка специално за африканските модели и не се срещат свободно на пазара.Поради тази причина се препоръчва монтирането на външен охладител на маслото в ск.кутия с ел.помпа.










Използват се части от спирачна система, "дюзите" се монтират и насочват към най-натоварените детайли.Охладеното масло се впръсква под налягане и подобрява охлаждането и смазването на натоварените лагери.
Адаптиране на ск. кутия към новите двигатели:
Предавателните числа на буса са съобразени с модификацията и двигателя.Например тежкотоварните бусове са с голямо предавателно число, заради голямата маса и маломощния двигател.При пътническите версии, оборудвани с безинов 2.1 боксер или 1.6 ТД предавателното число е малко.Точно техните ск.кутии са най-подходящи за новите двигатели.Най-добара комбинация монтирана в ск. кутия на бус Т3 2WD е 32:7 (зъби на корона и пиньон) и 5-та скорост 40:49, за съжаление е много рядко изпълнение.Друга подходяща за двигател TDI 90 к.с. комбинация е 39:50 (0.78), като се препоръчва използването на макс. високи гуми за макс. скорост.
Фирми изработват и продават зъбчатки за 5-та скорост с повишена якост и предавателно съотношение 0.66, те се препоръчват при монтиране на по-мощния 110 к.с. TDI.
Ето и таблица с най-подходящите кутии при смяна на двигател.Колкото е по-зелена, толкова предавателните числа оползотворяват по-добре капацитета на двигателя.
http://www.vwclub.bg/~pach/VW%20T3%20Sy ... 0kutii.xls
На тази снимка е указано, къде се намира номера на кутията:
